Covrigei cu mac (de casa)

2017-07-02_23.02.29

Ingrediente:

 

1 cana faina de grau

1 ceasca faina de secara

1/2 cana fulgi de ovaz

100 g unt

2 oua

1 iaurt

4 linguri de ulei de masline

1 lingura seminte de mac

Buna dragilor,

Azi va propun o reteta de covrigei de casa care au fost foarte apreciati de bebe☺. Cand mergem cu cea mica seara la plimbari mai lungi am observat ca un covrigel salveaza situatia de fiecare data asa ca am decis sa ii fac in casa pentru toata saptamana cu ingrediente ok, fara sare si alte bazaconii in compozitie.

Timp de lucru: 10 min

Timp de coacere: aprox. 40 min. La 190 grade C (pana se rumenesc, timpul variaza in functie de cuptor)

Reteta este extrem de simpla. Am hidratat in prealabil fulgii de ovaz in iaurt (am folosit iaurt de capra cu 3,5% grasime), am adaugat un ou batut cu furculita, untul usor topit la temperatura camerei si 3 linguri de ulei, apoi treptat am incorporat faina pana s-a format o coca nelipicioasa si usor de framantat. Optional se poate folosi si putin praf de copt. Am rupt bucatele si le-am modelat initial in forma de grisine apoi le-am unit in cercuri si le-am asezat intr-un vas yenna, pe hartie de copt. Intr-un castronel am amestecat un galbenus cu o lingura de ulei si am uns covrigeii pe ambele parti, apoi am presarat seminte de mac.

Recomand sa se verifice des cuptorul pentru a vedea cand sunt usor rumeniti si eventual sa incercati cu o scobitoare -daca nu ramane aluat pe ea sunt gata. Spre final am folosit si functia de ventilatie a cuptorului pentru o coacere uniforma.

E drept ca e nevoie de o dantura ok pentru a-i rontai insa daca cea mica de 11 luni ii adora (mai ales acum, in perioada aparitiei dintisorilor) cu siguranta pot fi mancati de toata lumea 😄

Se pot servi inmuiati in lapte sau cu bere, dupa caz 😄Enjoy!

 

Live smart, eat healthy!

Lasă un răspuns

